Krishanteringscentret söker en assistent. Tjänsten blir ledig den 1 augusti 2021. Ansökningstiden går ut 23.06.2021 kl 16.15.
Som assistent ska du sköta anställningsförhållandeärenden som gäller sakkunniga inom civil krishantering (utnämningar, semester- och lönefrågor, uppgifter i anslutning till att en person skickas ut till eller återvänder hem från en insats). Dessutom deltar du i behandlingen av inköpsfakturor, i budgetuppföljningen och anslagsövervakningen samt i behandlingen av rese- och kostnadsräkningar för sakkunniga som deltar i en insats. I arbetet ingår också att vara kontaktperson i ärenden som gäller säkerhetsutredningar och försäkringar. Till dina uppgifter hör också att bistå personalsakkunniga i praktiska frågor som gäller anställningsförhållanden och vikariera för andra assistenter vid Krishanteringscentret.
Yterligare information: valtiolle.fi (ID: 26-883-2021)